Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De reeks Algemene en Vergelijkende Onderwijskunde heeft in de eerste plaats ten doel belangrijke buitenlandse bijdragen van algemeen - en vergelijkend - onderwijskundige aard gemakkelijker toegankelijk te maken voor allen die praktisch en theoretisch bij het onderwijs zijn betrokken. Studies voor het onderwijs in binnen- en buitenland uit eigen taalgebied zullen eveneens in deze reeks worden opgenomen. Behalve aan vergelijkend-onderwijskundige studies, zal o.m. aan publicaties over de theorie en de doelstellingen van het onderwijs, het onderwijs- management, de onderwijstechnologie, de methoden van onderzoek van het onderwijs, de begeleiding van het onderwijs, de psychologie van het onderwijs, de sociologie van het onderwijs en de economie van het onderwijs bijzondere aandacht worden geschonken. In de reeks is nadrukkelijk gestreefd naar een nauwe Belgisch-Nederlandse samenwerking.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- leerdoelen --- Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- 37.013.2 --- #GSDBP --- #WWIS:AGGR --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Formation Opleiding --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- 454.1 --- Leerdoelen --- Onderwijs --- Pedagogie --- doelstellingen : taxonomie (ler) --- 111967.jpg --- 111968.jpg --- Onderwijskunde --- Taxonomie --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Doelstellingen --- 371.3 --- #gsdbP --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- affectieve opvoeding --- classificatie --- didactische principes --- leeplanontwikkeling --- onderwijsdoelen --- onderwijskunde --- organisatieprincipes --- taxonomie --- Doelen --- Didactiek --- Cognitieve opvoeding --- 453.2 --- pedagogiek (gez) --- cognitieve opvoeding --- Doelstelling --- Leerdoel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Education permanente --- Enseignement --- Onderwijs --- Permanente vorming --- #gsdbP --- Teaching --- Objectives of teaching --- Didactics --- didactiek --- onderwijsstructuur --- leerdoelen --- leerplannen --- leerdoelstellingen --- didactische doelstellingen --- onderwijsmethoden
Choose an application
Didactiek --- Evaluatie --- Leerdoelstellingen --- Leerinhoud --- Leermethoden --- Leermiddelen --- 000.1 --- 371.3 --- Algemene werken --- 454 --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Media --- Didactiek; algemeen --- Didactiek.
Choose an application
Gedurende meer dan twintig jaar onderzoek heeft Shirley Clarke ontdekt dat de sleutel tot doelgericht lesgeven en leren, ligt in het focussen op het leerproces in plaats van op het product of het eindresultaat. Leerdoelen en succescriteria nemen hierbij een essentiële plaats in. In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien. Je leert: - hoe je leerdoelen kunt formuleren, organiseren en plannen, en delen met leerlingen; - hoe je succescriteria kunt opstellen die passen bij het betreffende leerdoel; - hoe je deze doelen en succescriteria kunt aanpassen voor verschillende vakken. https://shop.bazalt.nl/leerdoelen-succescriteria
Didactiek --- Onderwijs --- Leerdoel --- Leerproces --- Doelstellingen --- Leerdoelen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- basisonderwijs --- leerdoelstellingen --- leren leren --- leren --- lesgeven
Choose an application
Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren
Formatieve evaluatie --- Evalueren --- Zelfregulatie --- Doelstellingen --- Onderwijs --- Evaluatie --- Feedback --- Zelfevaluatie --- Peer assessment --- Schoolontwikkeling --- Didactic evaluation --- zelfevaluatie --- leerdoelen --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
-02-12976-9
Curriculum planning. --- leerdoelen --- Didactics --- didactiek --- leerdoelstellingen --- Curriculum planning --- 450.4 --- 454.1 --- Didactiek --- Doelen --- Onderwijskunde --- classificatie --- taxonomie --- doelstellingen --- 450.45 --- didactisch proces --- leerprocessen --- leerresultaten* --- onderwijs --- #gsdbP --- 37.03 --- Curriculum development --- Education --- Instructional systems --- Planning --- 37.03 Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Doelstellingen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerplanontwikkeling --- Curricula --- Design --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Methodologie --- Méthodologie --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Sensorische ontwikkeling --- ontwikkelingsdoelen ; k.o. --- psychosociale doelen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Doelstellingen ; kleuteronderwijs --- kleuterschool: doelstellingen --- kleuterschool: ontwikkelingsdoelen --- Didactiek; algemeen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- 471.4 --- didactiek --- leerdoelen --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Psychosociale ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- sensorische ontwikkeling --- Handboek/cursus --- didactiek kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- ontwikkelingsdoelen ; k.o
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics --- leerstoornissen --- studiemethoden --- Study methods --- #psyc:gift 1996 --- #PBIB:gift 2001 --- #PBIB:2001.3 --- Onderwijsleerstrategieën --- Studievaardigheden --- 371.39 --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren --- studiemethode --- leerpsychologie --- didactiek --- zelfstudie --- didactiek: doelstellingen --- 371.21 --- 159.95 --- 371.3 --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- 370.02
Choose an application
In het boek staat het model van de didactische analyse centraal (voorbereiden, realiseren, evalueren). Elk hoofdstuk begint met een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Hoofdstuk 5 vormt het hart van het boek en gaat in op de praktijk van de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs. Daarnaast is er in het boek veel aandacht voor de betekenis van zorgverbredend handelen en de planmatige aanpak van het programma waarvoor je als vakleerkracht nieuwe stijl verantwoordelijk bent. (Bron: covertekst)
477.8 --- 616 --- Beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen --- Zorg --- didactisch model --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leermiddelen --- Methodiek --- Planning --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|